Pengalaman Askar Wataniah…

Aku ni sebenarnya masih berkhidmat dalam askar wataniah, tapi tugas2 mengajar ni terlalu sibuk, tu belum lagi ngajor ngaji malam2 kat umah. Kadang2 tu rasa rugi juga tak pi latihan.

Walaupun apa pun, banyak juga pengalaman yang dapat dalam askar ni…..

1. Ilmu Ketenteraan

2. Disiplin (dalam tentera disiplin takde kompromi)

3.  Ilmu Senjata

4. Semangat Berpasukan

5. Masuk hutan seminggu

6. Kena hujan lebat time latihan kat hutan, tak leh nak tido…

7. M 16 kena curi dengan pegawai masa aku tertido, nak ambik balik kena denda kaw-kaw punya…

8. Seterusnya…nanti kan sambungannya, sebab aku dah malas nak menaip dah…

Wassalam

Advertisements

Tinggalkan Jawapan

Masukkan butiran anda dibawah atau klik ikon untuk log masuk akaun:

WordPress.com Logo

Anda sedang menulis komen melalui akaun WordPress.com anda. Log Out / Tukar )

Twitter picture

Anda sedang menulis komen melalui akaun Twitter anda. Log Out / Tukar )

Facebook photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Facebook anda. Log Out / Tukar )

Google+ photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Google+ anda. Log Out / Tukar )

Connecting to %s