Pengalaman Askar Wataniah…

Aku ni sebenarnya masih berkhidmat dalam askar wataniah, tapi tugas2 mengajar ni terlalu sibuk, tu belum lagi ngajor ngaji malam2 kat umah. Kadang2 tu rasa rugi juga tak pi latihan.

Walaupun apa pun, banyak juga pengalaman yang dapat dalam askar ni…..

1. Ilmu Ketenteraan

2. Disiplin (dalam tentera disiplin takde kompromi)

3.  Ilmu Senjata

4. Semangat Berpasukan

5. Masuk hutan seminggu

6. Kena hujan lebat time latihan kat hutan, tak leh nak tido…

7. M 16 kena curi dengan pegawai masa aku tertido, nak ambik balik kena denda kaw-kaw punya…

8. Seterusnya…nanti kan sambungannya, sebab aku dah malas nak menaip dah…

Wassalam

Advertisements

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s