Di mana bumi dipijak, di situ langit dijunjung.

Aku tengah tengok rancangan ni kat tv9. mengisahkan guru2 semenanjung yang bertugas di pendalaman serawak.. bila tengok pengalaman cikgu2 ni aku rasa macam semangat jer.. yelah, kang bila betul2 kena bertugas kat pendalaman baru tau rasanya… macamne lah rasanya guru2 ni bertugas kat pendalaman yang berbeza dialek, suku dan macam2 lagi lah…apalah perasaan pertama kali mereka ke sana.. tapi bagi aku, cikgu2 yang penah mengajar lama kat pendalaman sabah serawak bila dapat balik semula ke semenanjung selalunya power2 diorang punya mental..mungkin dah biasa hidup kat pendalaman. termasuklah adik aku sendiri…dia 4 tahun mengajar kat miri tu… apa2 pun SELAMAT HARI GURU. jadi cikgu2 yang mengajar kat tempat sendiri patut rasa bersyukur. jangan malas2 nak mengajar ye..

Advertisements

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s