Di mana bumi dipijak, di situ langit dijunjung.

Aku tengah tengok rancangan ni kat tv9. mengisahkan guru2 semenanjung yang bertugas di pendalaman serawak.. bila tengok pengalaman cikgu2 ni aku rasa macam semangat jer.. yelah, kang bila betul2 kena bertugas kat pendalaman baru tau rasanya… macamne lah rasanya guru2 ni bertugas kat pendalaman yang berbeza dialek, suku dan macam2 lagi lah…apalah perasaan pertama kali mereka ke sana.. tapi bagi aku, cikgu2 yang penah mengajar lama kat pendalaman sabah serawak bila dapat balik semula ke semenanjung selalunya power2 diorang punya mental..mungkin dah biasa hidup kat pendalaman. termasuklah adik aku sendiri…dia 4 tahun mengajar kat miri tu… apa2 pun SELAMAT HARI GURU. jadi cikgu2 yang mengajar kat tempat sendiri patut rasa bersyukur. jangan malas2 nak mengajar ye..

Tinggalkan Jawapan

Masukkan butiran anda dibawah atau klik ikon untuk log masuk akaun:

WordPress.com Logo

Anda sedang menulis komen melalui akaun WordPress.com anda. Log Out / Tukar )

Twitter picture

Anda sedang menulis komen melalui akaun Twitter anda. Log Out / Tukar )

Facebook photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Facebook anda. Log Out / Tukar )

Google+ photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Google+ anda. Log Out / Tukar )

Connecting to %s