Pengalaman praktikum 12 minggu

Ntah lah, aku pun tak pasti apakah pengalaman yang telah aku perolehi time praktikum ni. Aku rasa macam biasa jer, keje bertambah banyak adalah. Tu lah bebanan jika kita nak jadi yang profesional.

Apa yang penting, time praktikum tu yang aku dapat ialah cara menguruskan waktu, kawalan kelas yang mantap, kaedah pengajaran untuk mencapai objektif dsb.

Waktu-waktu praktikum ni memang beri tekanan terhadap aku…dengan tugasan sekolah yang perlu dibuat, buat penulisan rancangan pengajaran harian untuk maktab, buat rancangan pengajaran untuk sekolah, buat portfolio, dsb.

Tapi walaupun aku dah buat langkah2 dalam RPH tu, time mengajar aku cuma menggunakan 20 persen jer apa yang aku buat dalam langkah2 tu, selebihnya aku guna style aku sendiri… janji objektif pengajaran tercapai.

 

Advertisements

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s