Cobaan…

Kita pada saat ini terduga dengan bermacam-macam cobaan… samaa ada secara peribadi ataupun di luar peribadi. Kita disaji dengan bermacam2 masalah, dari bermacam kenaikan, tol naik, minyak naik, harga barangan naik dan bermacam-macam lagilah.

Sebagai rakyat Malaysia di saat, aku jadi pening kepala…pikir sana pikir sini… tu belum lagi cobaan dari segi peribadi…jadi ayat yang paling power ialah “bersabarlah”. huhuhu.

Bagi akulah, ini semuanya adalah tanda-tanda kiamat hampir dah. Banyak tanda-tanda kiamat yang disebutkan dalam hadis Rasululllah SAW yang kita dah saksikan. Banyak dah.. Maksiat bermaharajalela…perbuatan maksiat dan keji dianggap seperti biasa…rasuah…zina…minum arak…pelacuran…tak solat…tak puasa…tak bayar zakat…kurang ajar dengan ibu bapa…cerai…rempit, segala yang haram2 tu macam dah dianggap biasa2 saja…pembunuhan setiap hari kita boleh dengar dan lihat kat tv…nyawa manusia macam dah takde harga….buang bayi macam dah biasa2 saja…

Budak2 sekolah sekarang ni pun dah hebat2 belaka,kecik2 dah pandai berzina….zina dianggap macam benda yang halal.Bila zina ni dah meluas…sudah pasti sistem kekeluarga akan hancur berkecai, bila keluarga dah hancur…masyarakat pun hancur…seterusnya negara pun boleh hancur…pegangan Islam dalam jiwa orang Islam pun dah hancur…

Zina, rempit, segala maksiat bagi kebanyakkan anak muda kita macam perkara biasa, yang tua2 pun sama juga…bapak borek anaknya rintik2..

Aku pun tak heran sangat, kalau lah pemimpin2 kita perangai macam haiwan, rasuah sana sini, karaoke sana sini, golf sana sini, zina sana sini dan macam2 lagi, apatah lagi rakyat2 kat bawah ni, lagi lah senang terikut nak buat maksiat…

Kesimpulannya…kalau nak berubah kearah yang lebih baik….pilih PAS untuk yang akan datang. pilih PAS…

Renungkanlah….. nak ketenangan dari segi jiwa atau nak materialistik saja..pikir2 kan lah…..

Tinggalkan Jawapan

Masukkan butiran anda dibawah atau klik ikon untuk log masuk akaun:

WordPress.com Logo

Anda sedang menulis komen melalui akaun WordPress.com anda. Log Out / Tukar )

Twitter picture

Anda sedang menulis komen melalui akaun Twitter anda. Log Out / Tukar )

Facebook photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Facebook anda. Log Out / Tukar )

Google+ photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Google+ anda. Log Out / Tukar )

Connecting to %s