Hiburan Oh Hiburan…

Sekarang ni kalau kita lihat kat media massa apa pun, banyak cerita tentang hiburan. Memang tidak dinafikan hiburan merupakan salah satu keperluan manusia. Kita sebagai makhluk Allah SWT memerlukan hiburan, tetapi hiburan yang macamna yang kita perlukan? Adakah hiburan yang selama ini kita fahami? Nak kena karaoke? Atau macam2 lagilah.

Cubalah kita lihat dalam tv contohnya kita sekarang ini telah disodokkan dengan hiburan…hiburan yang kadang dapat membazirkan wang kita…kita bazirkan wang kita kepada pihak2 yang sudah pasti tidak menyumbang kearah pembangunan nilai2 Islam.

Tokey2 besar media massa (kebanyakkannya lah) hanya semata2 memikirkan hiburan yang mana sasarannya adalah pemuda pemudi kita. Mereka tidak memikirkan bagaimana nak menjadikan pemuda pemudi kita mempunyai minda kelas pertama, tetapi mereka hanya memikirkan bagaimana untuk mengaut keuntungan sebanyakkan.

Ini sebenarnya tidak lari daripada peranan2 yang dimainkan oleh pemimpin2 kita. Jika para pemimpin hanya memikirkan urusan dunia, sudah tentu ianya akan mempengaruhi orang2 yang dipimpinnya. Jika baik ketua maka baiklah kumpulannya, tetapi jika ketuanya suka hiburan yang melampau dan suka rasuah, maka sudah tentulah bawahannya juga akan terpengaruh dengan sikap pemimpinnya, kecuali bagi mereka yang suka merenung…dan berfikir. Renungkanlah…

Tinggalkan Jawapan

Masukkan butiran anda dibawah atau klik ikon untuk log masuk akaun:

WordPress.com Logo

Anda sedang menulis komen melalui akaun WordPress.com anda. Log Out / Tukar )

Twitter picture

Anda sedang menulis komen melalui akaun Twitter anda. Log Out / Tukar )

Facebook photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Facebook anda. Log Out / Tukar )

Google+ photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Google+ anda. Log Out / Tukar )

Connecting to %s