Ramadhan dah berlalu,la ni Syawal pula

Dah lama aku tak update blog aku ni. Maklumlah dalam bulan Ramadhan adalah bulan yang sibuk oleh Panitia Pendidikan Islam. Dalam sebelum penuh tulah kami kena melaksanakan aktiviti-aktiviti untuk murid-murid selama sebulan dengan program tadarrus, tazkirah dan majlis khatam quran.

Tup…tup… rasa sekejap jer bulan puasa meninggalkan kita. Sekarang dah bulan Syawal, tapi bagi aku rasa berhari raya tu dah hilang dah, mungkin kita ni semakin berumur. Lainlah kalau kanak-kanak mesti beraya sakan sampai ada yang boleh dapat raya RM300 lebih tu.

Tahun ni aku beraya kat kampung isteri aku di Pulau Sebatik. Kalau nak tahu, Pulau Sebatik ni terletak dalam daerah Tawau, bersempadan dengan Kabupaten Nunukan, Indonesia. Hampir seminggu lebih aku kat sana. Banyak juga tempat yang aku lawati. Memang satu pengalaman yang baru dan best.

Oklah, papahal pun, aku nak ucapkan Selamat Hari Raya 1429H kepada sesiapa yang membaca blog aku ni.

Wassalam.

Tinggalkan Jawapan

