Kereta Aku Dilanggar Orang

Subhanallah, mungkin hari kereta aku ditakdir untuk dilanggar orang. Kejadian ini betul-betul berlaku di simpang hendak masuk ke rumah aku kat belakang. Entahlah, masa aku nak masuk simpang tu, tiba-tiba je aku dengar bunyi tayar brek kecemasan. Tiba-tiba aku nampak ada budak tergolek depan kereta aku. Nasib baik dia tak masuk dalam parit kalau tak maunya lagi parah. Cumah pintu kereta je yang kemek sedikit.

Hari ini aku tiada apa program cuma duduk santai dengan keluarga aku, yang kurangnya isteri aku takde dengan aku sekarang ni. Isteri aku mengajar di Ranau. Cuti sekolah baru isteri aku balik ke sini. Nampaknya aku konvo dengan ditemani isteri aku. Alhamdulillah.

p/s: Jangan bawa motor atau kereta laju, nanti menyusahkan diri sendiri dan menyusahkan orang lain.

Advertisements

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s