Hari Sabtu yang biasa-biasa aja…

Alhamdulillah, kita semua mampu melaksanakan tugas2 sebagai mahkluk Allah SWT. Hari ini aku belum keluar ke mana2 lagi, duk rumah saja. La ni aku duk sorang2, hampir 70 persen hari aku hanya duk mengadap laptop aku yang mengandungi internet ni saja. Hari ni aku makan nasi dengan tempe bercicahkan budu. hehehe…
Cuaca ok…cuma suasana kurang ceria sedikit, sebab aku sorang2 je…isteri pula dekat ranau sana tu. Suami duk sorang, isteri pun duk sorang. Mungkin semua ni nampak macam susah duduk berjauhan, tetapi aku yakin ada lagi mereka yang menghadapi kesusahan. Aku ni dikira boleh bertahan lagi.
Tapi aku tak juga lupa memohon pada Allah SWT, supaya kami diberi kekuatan…dan dapat duduk bagai satu keluarga. Insya Allah.
Kita ingat kita sekarang dah susah sangat, tetapi rupa2nya ada lagi yang tengah susah. Contohnya orang afrika yang kebuluran, orang palestin yang kena serang dengan si laknat yahudi kafir…hati mereka mesti lagi susah…anak2 kecil mati kena kebuluran, mati kena bom, tetapi ada juga mati sebab rempit dll.
Apa yang penting, agi idup agi ngelaban…mesti kritis dan kreatif.
sekian terima kasih.huhuhu

Tinggalkan Jawapan

