Ikan bilis.

Aku ni seorang yang suka makan ikan bilis goreng, kalau dicampur dengan bawang goreng lagi sodap.
Aku ini suka makan ikan bilis, dan mungkin senasib dengan ikan bilis. Ikan bilis yang kecil, yang selalu kena kejar dengan ikan ikan. Ikan besar dulu pernah jadi ikan bilis, tapi bila dah jadi ikan besar, dia lupa diri…nak makan ikan bilis.
Aku ini ibarat ikan bilis, ikan bilis yang baik hati, taat setia pada ikan besar. Tapi ikan besar tak menghargai si ikan bilis…suka kejar2 ikan bilis…sampai tak tenang hati ikan bilis dibuatnya.
Aku ini ikan bilis, lama2 juga nanti aku akan jadi ikan besar…kadang2 terpikir juga bila aku dah jadi ikan besar adakah aku akan kejar2 ikan bilis yang baru…aku ingin jadi ikan besar yang baik hati…ikan yang berjaya didunia dan diakhirat.

Tinggalkan Jawapan

