Ingat-ingat…

Alhamdulillah, hari ni dah mula sesi pesekolahan yang baru bagi negeri2 yang mula kerja pada hari ahad. Bagi negeri2 yang mula kerja hari Isnin, maka esok bermula sesi persekolahan yang baru untuk sesi 1431 Hijrah bersamaan 2010 Masehi. Biasalah, bila sudah masuk tahun baru, maka kita pun sekurang-kurangnya akan menanam azam baru, dalam islam pula ialah HIJRAH. Berhijrah kepada sesuatu yang lebih baik dan mantap. JIka kita muhasabah semula “history” kita telah berlalu ini, adakah semua matlamat kita telah dilaksanakan dan tercapai? Bagi aku yang merupakan salah seorang beribu2 guru di Malaysia, apakah kemajuan yang telah aku gapai selama aku menjadi cikgu? Apakah p&p aku semakin baik? Atau aku semakin professional dalam kerjaya guru? Adakah kita ini betul2 menjalan tugas ketika di sekolah? Ya…semuanya itu adalah cabaran bagi guru yang merupakan manusia biasa. Yang penting, telah telah tertanam dalam otak kita, bahawa semakin berkurang umur kita, semakin bertambah baiklah kita…hendaklah sentiasa memikirkan misi yang sesuai bagi mencapai visi untuk Berjaya di dunia dan di akhirat. Subhanallah, semoga member kekuatan kepada aku, keluarga aku, kawan-kawan aku dan seluruh umat islam untuk mencapai kejayaan di dunia dan di akhirat. Insya Allah.

    Ingat-ingat aku, rasanya nak berhijrah juga kepada blog yang lain, mungkin blogspot kot. Tapi tak tau lagi. Belum ada ide yang cantek….

2 responses to “Ingat-ingat…

  1. salam tuan bila sampai kat sabah? dapat sekolah mana?

Tinggalkan Jawapan

