Tiada Tajuk…

Alhamdulillah, syukur kepada Allah SWT kerana masih memberi kepada aku dan kita semua kekuatan untuk berfikir, kalau kita semua ni dah dapat berfikir, agak2nya apalah yang akan terjadi ye?maunya haru biru kehidupan kita ni. Erm…sedar tak sedar, dah 3 minggu aku bertugas di Ranau, Sabah Negeri Di Bawah Bayu…ye, duduk di Ranau ni selalu merasa hembusan bayu…syiok juga bah. Cuma time pagi2 nak pegi sekolah kenalah mandi dengan air panas.

Betul le bak kata orang2 dahulu kala “jauh perjalanan luasnya pengalaman”…kita dapat merasa dan mengetahui beberapa perkara yang tidak ketahui…contohnya, aku dapat belajar sikit istilah dalam bahasa dusun…antaranya Pensikao=thank you=syukran, sumandak=gadis dan lain2 istilah yang masih belum aku hafal lagi. Hehehe….

Alhamdulillah, setakat ni komunikasi dengan rakan2 sejawat di sekolah baru berjalan dengan baik…wah, aku dah takde idea nak menaip lagi…nak berehat dihujung minggu…minum kopi radix dulu…mai dua cawan…huhuhu…ok wassalam….selamat beristirehat kepada sesiapa yang membaca tulisan ku ini.

Tinggalkan Jawapan

