Kenapa semenjak dua menjak ini saya suka berbisnes?

Bismillah….

Assalamualaikum WBT dan salam sejahtera. Alhamdulillah syukur kita kepada Allah SWT kerana masih diberi nikmat untuk berfikir, beribadah dan menulis.

Langsung kepada tajuk “kenapa semenjak dua menjak ini saya suka berbisnes?”

Jawapan:

Dengan berniaga kita boleh menjadi seorang insan yang kaya, tetapi sudah pastilah kita mesti jadi orang kaya yang beriman dan bertakwa bukannya menjadi orang kaya yang bakhil dan tamak.

Dengan berniaga jugalah jika kita tidak putus asa kita akan dapat merasai kepuasan dalam diri kita.

Dengan berniaga jika punya disiplin yang kuat kita boleh membina rumah tanpa hutang. Ini dapat saya lihat sendiri di mana jiran yang merupakan orang Indonesia yang sudah lama menetap di Malaysia membina rumah ala2 banglow 2 tingkat.

ada lagi?

Antara sebab2 di atas itulah yang menyebabkan saya suka berbisnes…buat masa ini saya cuba berniaga secara online kerana kekangan masa tugas seorang guru sekolah rendah. Lagipun saya berazam dalam diri saya sendiri bahawa saya akan memberitahu kepada anak2 murid saya di samping belajar akademik belajarlah menjadi usahawan.

Buat masa ini saya menjadi pletform amirahonlinestore sebagai permulaan untuk saya menjadi jutawan senyap online, boleh layari dan daftar di http://amirahonlinestore.com/daftar

 

Leave a Reply

